نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3628
-
الف
+

کتاب داکتر افغانستانی؛ کتاب برتر دانشگاه علوم پزشکی در ایران

نخستین کتاب با عنوان «سلول های بنیادی و کاربردهای بالینی پزشکی» به قلم داکتر «احمدشاه فرهت» طبیب افغانستانی منتشر شد.

به گزارش آی فیلم 2، نخستین کتاب با عنوان «سلول های بنیادی و کاربردهای بالینی پزشکی» به قلم داکتر «احمدشاه فرهت» پزشک افغانستانی مقیم ایران، منتشر شد و به عنوان کتاب برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتخاب شد.

داکتر «احمدشاه فرهت» در خصوص دلایل انتخاب این کتاب به عنوان کتاب برتر سال در دانشکده علوم پزشکی اظهار داشت: این کتاب مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته و کمتر از یک سال است که توسط انتشارات دانشگاه به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: سالانه کتاب های زیادی در مورد پزشکی و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد چاپ می شود و این کتاب امسال به عنوان کتاب برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتخاب شد و تقدیری هم از بنده و تیم نویسندگان کتاب به عمل آمد.

این پزشک افغانستانی که در زمینه تداوی اطفال مصروف به فعالیت است به رادیو دری گفت: خدواند متعال سلول را خلق کرده و سلول باعث ایجاد تمام اعضای بدن می شود به این دلیل ایده ای ایجاد شد که اگر یک سلول باعث ایجاد اعضای بدن می شود، آیا نمی شود توسط سلول بیماری ها را درمان کرد، دانشمندان سال هاست که به این موضوع فکر و در رابطه با آن تحقیق می کنند.

داکتر فرهت اظهار کرد: سلول بنیادی هم سلولی است که توانایی سلول های مختلف را دارا است و می تواند بیماری های مختلف را هم درمان کند. این فکر فکر بزرگی است و پزشکان مختلف در بخش های مختلف کار می کنند و از سلول های بنیادی برای تداوی بیماری های مختلف استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: در این زمینه چیزی که اکنون مورد استفاده قرار می گیرد، درمان سرطان خون توسط سلول های بنیادی است، اما هنوز نیاز به کار بسیاری در این زمینه است و این امیدواری وجود دارد که روزی برسد که با یک سلول بنیادی بتوان تمام امراض را درمان کرد.

«احمد شاه فرهت» متولد سال 1337 خورشیدی، پژوهشگر و داکتر افغانستانی است که تخصص و فوق تخصص خود را در رشته کودکان در ایران فرا گرفته و اینک ریاست بخش نوزادان شفاخانه امام رضا (ع) مشهد را نیز بر عهده دارد.

امروز وی در جامعه پزشکی ایران چهره شناخته شده‌ای دارد و بسیاری از شهروندان مشهدی از دستان معجزه گر او سخن می‌گویند.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر